23 марта 2013 г., 23:17

Ce se aude cu barierele de la trecerile peste calea ferată...? Cinismul ex-prim-ministrului Filat sau 5 luni de la tragedia de la Mereni...

Cu aproape 5 luni în urmă, în urma accidentului tragic de la trecerea peste calea ferată din apropierea satului Merenii Noi, rl Anenii Noi, au decedat 4 persoane tinere, pline de viață, care trebuiau să-și crească copii și să se bucure de lumina zilei. Timpul tămăduiește durerea sufletească, dar oricum cei apropiați, aici mă refer la soții, copii, părinți frați și surori, acea rană primită în dimineața de 4 noiembrie 2012 și acuma sîngerează cu lacrimi de sînge și durere. Nici nu mă voi referi la ceea ce simt și prietenii celor decedați. Pînă la moment nu am șters numărul de telefon a lui Sergiu din memoria telefonului meu. Nu mă încumet să-l delit-ez din lista prietenilor din FB. După 5 luni, încă nu mă pot acomoda cu faptul că el nu mai este



Iată și astăzi o știre de pe site-ul JURNAL.MD, Un șofer de TIR din Republica Moldova zdrobit de o locomotivă în Ucraina, m-a făcut să-mi aduc aminte de acele clipe de tristețe pe care le-am trăit cu toții în noiembrie 2012.  Cu regret, pot numai să aduc condoleanțe rudelor și prietenilor celui decedat și să ne rugăm la Dumnezeu pentru sufletul celui plecat la dreptate. Clipa tragică și neatenția omului poate aduce suferințe enorme celor din jur.



Privind acele poze nu am văzut bariera sau bucăți ale acesteia. Evident că mi-am adus aminte de faptul că imediat după înmormîntarea prietenilor noștri am venit în fața Guvernului și am adus cîte două flori pentru ministrul Șalaru . În acea zi, după ședința Guvernului, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor a făcut declarații de presă, potrivit cărora Guvernul a aprobat o decizie pentru a aloca din Fondul Rutier, surse financiare pentru instalarea a 13 bariere la cele mai periculoase treceri. A fost anunțată licitația și elaborată toată documentația dar oricum pînă astăzi nu vedem nici o mișcare la acest capitol. Îmi aduc aminte cum ex-Prim-ministrul Vlad Filat, în data de 5 noiembrie imediat în a doua zi după tragedie declara că, în nenumărate ori a cerut Ministerului Transportului instalarea acestor bariere încă din 2011. Eu și mai înainte am încercat să găsesc informație cine totuși se face vinovat de faptul că nu s-au alocat banii pentru bariere. Din surse demne de încredere am aflat că după tragedia din 2011 a fost formată o comisie care a efectuat o revizie tehnică a pasajelor la nivel. Ex-prim-ministrul a primit la mijlocul lunii august 2012 o scrisoare prin care Ministerul Transporturilor solicita Prim-ministrului Filat alocarea din Fondul Rutier a surselor financiare pentru instalarea barierelor. Această scrisoare este înregistrată la Guvern în data de 16 august 2012 sub nr. 02/9-1687. Atunci nu am atras atenția la faptul că Șalaru a declarat că în august a solicitat bani pentru aceste bariere. Reiese că Șalaru are dreptate, a transmis solicitarea la care nu a primit răspuns. Din data de 16 august 2012 pînă în data de 5 noiembrie 2012 de la Guvern în adresa Ministerului Transportului la acest subiect nu a fost expediată nici o scrisoare sau răspuns la acest capitol. Înseamnă că Ministerul Transporturilor a cerut să li se ofere posibilitatea de instala bariere, iar ”boierul” nu a permis sau mai bine zis a tăcut chitic pînă nu s-a întîmplat tragedia. Atunci să înțeleg că ”bocetul” lui Vlad Filat în fața camerelor jurnaliștilor a fost o fățărnicie? Pot să spun cu toată responsabilitatea că în acea zi de 7 noiembrie 2012 noi, prietenii celor decedați la Mereni am încurcat destinatarul florilor. Două garoafe le merita Filat mai degrabă decît Șalaru!

- Dle Vlad Filat, cum ați avut ”curajul” să vorbiți cu atîta cinism în fața jurnaliștilor despre vinovăția cuiva în moartea prietenilor noștri cunoscînd destul de bine faptul că nu ați permis utilizarea resurselor financiare din Fondul Rutier? Din ce cauză în perioada 16 august - 5 noiembrie 2012 nu ați răspuns scrisorii primite de la Ministerul Transportului? Care a fost motivul că nu ați permis alocarea fondurilor pentru bariere? Cîți trebuie să mai moară la trecerile peste căile ferate ca totuși să fie instalate aceste bariere?

Și încă ceva, am încercat să aflu la ce etapă se află proiectul de amplasare a barierelor. Cu regret pot să constat că iarăși se oprește problema undeva pe masa Prim-ministrului. Din ce cauză încă nu a fost alocate nici un leu din cele 20 mln. preconizate pentru bariere? Lunar de pe conturile Ministerului Finanțelor trebuia să fie transferate cîte 5 mln. lei, însă de la zis pînă la făcut mai este BEM, în contul căreia trebuie transferate 200 mln. pe care tot cei de la Guvern iau ”furat”, mai sunt alde Sandulace cărora li se transferă în mod de urgență 6 mln. lei acesta fiind membru de partid pe care îl conduce Vlad Filat, mai sunt multe alte proiecte în care sunt implicate interesele de grup, numai nu barierele. Ce are Vlad Filat cu tragediile oamenilor? Ce-i pasă lui că poate mîine sau poate peste o săptămînă un șofer din neatenție și iresponsabilitate neavînd în față bariera ar putea să devină jertfă din cauză că Vlad Filat nu-i dă indicații ex-ministrului Veaceslav Negruță ca acesta din urmă să aloce bani prevăzuți pentru barierele ”morții„...

Ca să știe toată lumea IRESPONSABILITATEA LUI FILAT A UCIS PĂRINȚII COPIILOR, BĂRBAȚII SOȚIILOR, COPIII PĂRINȚILOR, IAR MIE PRIETENUL!


Ещё от автора Veaceslav Burlac


Комментарии

Нет коментариев


2 mb
This page was created in 0.0325 seconds