23 iunie 2015, 14:08

Chirtoacă a recunoscut că numărul eșecurilor este mai mare decît al realizărilor

Dorin Chirtoacă a recunoscut în cadrul unei emisiuni tv că numărul eșecurilor, înregistrate pe parcursul celor 2 mandate, depășesc cu mult realizările pentru municipiul Chișinău. Printre acestea edilul a enumerat: gunoiul, comerțul stradal, cînii vagabonzi, parcările neautorizate, mașinile parcate neregulamentar, autobuzele foarte vechi, troleibuzele înoite doar pe jumătate , fondul locativ aflat într-o stare dezastruoasă.http://www.publika.md/emisiuni/fabrika_411.html La care se adugă:  rulotele/ gheretele, drumurile, neextinderea bd Mircea cel Bătrîn etc.

Chiar și așa Chirtoacă consideră că este de 10 ori mai bun ca primar decît colegii săi din București și Iași. Potrivit acestuia, bugetul anual al Bucureștiului este de 2,5 miliarde de euro, al Iașului cam tot atît, la care se alătură fondurile europene, și nu rezolvă mai nimic. Pe cînd, el este nevoit să înfrunte greutățile cu o sumă extrem de infamă, doar 100 mil euro anual.

Totuși, Chirtoacă a uitat să menționeze că un bucureștean duce o viață de 5 ori mai bună decît a unui chișinăuian, că centrul istoric al Bucureștiului este conservat, că sensurile giratorii sunt la cele mai înalte cote, etc.

Dar să revenim la eșecurile primarului...

Gunoiul- mai multă mizerie în Chișinăul acesta n-a fost nicînd pînă la sosirea lui Chirtoacă la primărie. Potrivit ucityguides.com, Chișinăul este unul din cele mai urîte și murdare orașe din lume. http://www.ucityguides.com/cities/10-ugliest-cities-in-the-world.html Lucru cu care Chirtoacă se mîndrește, în caz contrar n-ar declara continu că avem  capitală europeană. Nu voi greși a spune că și orașele din Africa sunt mai curate decît Chișinăul nostru.

Comerțul stradal- un alt eșec eșuat din start. Imi aduc aminte și acum cum 3 ani în urmă Chirtoacă declara cu spumă pe la gură că va strămuta piețele agroalimentare la marginea orașelor, vor fi construite spații pentru comercianții cu amănuntul, etc. Ceea ce nu s-a întîmplat nici pînă acum. În schimb Chirtoacă renovează piața centrală, o sursă sigură de existență pentru clanul Chirtoacă –Ghimpu. Spre exemplu: lunar de la piața centrală sunt ridicați  circa 400 mii de euro. Anual între 3.6 la 7 mlrd lei. În buget ajung doar 40 mln, adică de 100 ori mai puțin. Dacă ar mutao la periferie n-ar încasa nici 10 mii, deoarece toți se vor îndrepta spre centrele comerciale. Apropo, și astea apar ca ciupercile după ploaie fără a deranja pe nimeni.

Cînii vagabonzi-în primul an de deputăție Valeriu Munteanu, membru PL, înainta în parlament diferite proiecte de  lege privind soarta cînilor vagabonzi, printre care construirea azilurilor, castrarea acestora, etc. Totul era făcut cu atîta tam-tam încît credeam la un moment dat că în sfîrșit problema va fi rezolvată, dar am greșit amarnic.

Parcările-rezolvarea problemei parcărilor e ca și cum ai spune că aduci metroul în Chișinău, sau să reinventezi bicicleta. În Chișinău există mai multe automobile decît cetățeni, astefl încît, problema asta nicînd nu va putea fi rezolvată indiferent ce s-ar spune.

Gheretele/ rulotele- personal cred că Chirtoacă să se fi anagajat zilnic să scoată cîte una, timp de un an curăța orașul de toată mizeria asta. Însă n-are de gînd al nostru Chirtoacă să facă asta, deoarece singur eliberează autorizații pentru amplasarea lor, consilierilor PL, chiar în centrul istoric al orașului. http://tribuna.md/2015/06/08/marcel-darie-si-sustinatorii-sai-au-protestat-impotriva-gheretelor-instalate-ilegal-in-centrul-istoric-al-chisinaului/ Să fie mai frumos. Același lucru e și cu rulotele, la Ciocana stau una lîngă alta, iar Chirtoacă susține că sunt temporare. Cei care locuiesc în sectorul dat cunosc că totul e invers, rulotele funcționează tot anul la înprejur, iar poțiția treabă nu are cu activitatea lor. Apropo, costul unei gherete/rulote  este 15 mii de euro. Dar în oraș cîte există!!!!

Autobuzele/ troleibuzele- doar un exemplu, recent absolvenții unui liceu din capitală au închiriat troleul de ultimă generație puntru a ajunge la întîlnit zorii. Haz de necaz, transportul s-a defectat chiar  în mijlocul drumului, elevii și părinții continuîndu-și traseul pe jos. http://point.md/ro/noutati/social/pentru-elevi-balul-de-absolvire-a-devenit-o-adevarata-parada-de-moda   Asta în condițiile în care Chirtoacă se laudă continuu de calitatea asamblării troleibuzelor la Chișinău.

Bd Mircea cel Bătrîn- în primul mandat unul din obiectivele trasate de Dorin Chirtoacă a fost extinderea Bd Mircea cel Bătrîn, prioritate care n-a fost realizată nici pînă în prezent, dar care pretinde a fi înfăptuit în al treilea mandat. Reamintesc, bulevardul a fost construit de Serafim Urechean, de atunci pînă acum Chirtoacă n-a contribuit cu nimic în prosperarea acestuia. Iar că-l va extinde este în zadar a crede.

Acum citîndu-l pe Chirtoacă: „nu se alege primarul se alege modul de viață”.

În loc de concluzie: Chirtoacă ne îndeamnă să trăim ca el, unica diferență e că noi roadem posmagul, iar el suge  snickersul. Înainte chișinăuieni!!!

 



Comentarii

Nu sunt comentarii


2 mb
This page was created in 0.0347 seconds